STÄNG
FRI FRAKT

Villkor

Housebox.se drivs av
Housebox AB (organisationsnummer 559084-9575)
Stålgatan 4, 33333 Smålandsstenar.
E-post: info@housebox.se
Tel. +46 (0)371-31 555 öppet vardagar 08:00-12:00 & 13:00-16:00

Mail besvaras vanligtvis samma dag men senast inom 2 arbetsdagar, skulle ni få svar inom dess var vänlig ring vår kundtjänst då mailet kanske hamnat fel. Vid eventuella tekniska problem så sker uppdateringar på vår hemsida.

 

Produkterna åtföljs av en fysisk bruksanvisning som visar hur produkten ska användas på rätt sätt. Flera produkter har även en digital bruksanvisning på produktsidan.

Tänk på att färgnyanser kan skilja från skärm till skärm.

 

När du lagt din order och samtidigt godkänt våra avtalsvillkor föreligger ett bindande avtal mellan dig och Housebox. Orderbekräftelse skickas till den e-postadress du registrerat. Housebox förbehåller sig rätten att annullera beställningen vid ev. tryck-, bild- och skrivfel eller tekniska problem i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumenträttslagstiftning. Kunden har rätt att reklamera varan om varan fel föreligger.

Housebox ingår inte avtal med personer under 18 år utan målsmans godkännande.

 

Samtliga priser på Housebox varor anges i SEK inklusive moms. Priserna inkluderar inte eventuella betalnings- och fraktavgifter, dessa anges i förekommande fall separat i varukorgen. Housebox sida är har SSL-kryptering för säker hantering.

Housebox samarbetar med Klarna gällande betalningar. Klarna erbjuder faktura, kortköp eller direktbetalning. Klarna erbjuder fri faktura vid 14 dagars betalning. Vid utebliven betalning tillkommer en påminnelseavgift på 60 kr samt en dröjsmålsränta på 24 % plus gällande referensränta. För fullständiga villkor hos Klarna så rekommenderar vi att man läser på deras sida: https://www.klarna.com/se/villkor/ .

Klarna uppfyller kraven för PCI DSS.

 

Housebox levererar normalt inom 3–6 arbetsdagar efter mottagen order vid standardleverans. Leveranser med tilläggsalternativ kan ta upp till ytterligare 5 arbetsdagar. Leveranser sker enbart inom Sverige.

Housebox har fri frakt på samtliga produkter oavsett belopp, däremot erbjuder vi tilläggsallternativ mot en kostnad.

Mindre paket:

Leverans till utlämningsställe

Avser beställningar med mindre och lättare varor. Försändelsen anländer till ditt närmsta DHL-ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. En SMS-avi skickas ut med information om var du kan hämta ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.

Större paket:

Hemleverans dagtid – DHL:

Används vid större och tyngre gods. Leverans sker till tomtgräns om du bor i villa samt fram till porten om du bor i lägenhet. Leverans sker helgfri vardag mellan kl 7-17, inbärning ingår ej. DHL kontaktar dig för att boka utkörning och leverans sker inom ett fyratimmarsintervall (Intervallen kan vara större på vissa områden och under vissa datum). Observera att man som mottagare inte kan bestämma leveransintervall då det styrs av DHLs fasta rutter på din ort. DHL kontaktar dig för att boka dag för utkörning.

Outlösta Paket/Försändelser:

För paket som du som kund inte löser ut inom 14 dagar och återsänds till Housebox AB debiteras du returfrakten. För mindre paket till Servicepoint är avgiften för returfrakt 100 kr – 200 kr. För större paket kan avgiften variera mellan 400 kr – 1000 kr. Vill ni veta vad en eventuell retur skulle kosta så kontakta vår kundtjänst för pris.

Transportskador

Vi tar ansvar för varor som skadas eller kommer bort under leverans till dig. När du returnerar en vara till oss så är det du som kund som ansvarar för godset.

OBS! Om du upptäcker att godset som du mottar är transportskadat så måste du notera skadan på fraktsedeln. Därför är det viktigt att du kontrollerar din försändelse vid mottagandet så att det inte är transportskadat.

Förseningar

Om Housebox inte kan leverera inom avtalad tid meddelas konsumenten om förseningen och om ny leveranstid. Om leveranstiden blir senare än utlovat har kunden rätt att häva sitt köp.

 

Enligt Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler har du rätt till att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit den beställda varan.

Ångerrätten gäller under förutsättning att varan hålls i oförändrat skick och innehar alla tillbehör/lappar/originalemballage som när du mottog din beställning. Varan skall vara i det skick att den går att sälja på nytt.

Vid retur är du ansvarig för risk av vara. Du står för fraktkostnaden utav returen. När du returnerar din vara ska den vara oanvänd och returneras i en hel originalförpackning, samtliga lappar och manualer ska skickas med. Det är viktigt att ett ytteremballage används. Du får inte tejpa, klistra fast returfraktsedel eller dylikt direkt på originalförpackningen.

Kontakta vår kundtjänst så hjälper dem dig med returfraktsedel, returfraktsedeln sänds enbart som e-post, vi har ej möjlighet att sända dem fysiskt per post. För att din retur ska godkännas så måste den vara oanvänd, i nyskick och i oskadat originalemballage.

För mindre paket till Servicepoint är avgiften för returfrakt 100 kr – 200 kr. För större paket kan avgiften variera mellan 400 kr – 1000 kr. Vill ni veta vad en eventuell retur skulle kosta så kontakta vår kundtjänst för pris.

Använder du dig av ångerrätten skall varan återsändas till Housebox inom 14 dagar från att du meddelade Housebox om ångerrätt. Det belopp du betalat för varan återbetalas inom 14 dagar från det Housebox mottagit meddelandet om ångerrätt, dock ej innan varan är tillbaka hos Housebox eller bevis på att varan är på väg. Återbetalning sker på det sätt som kunden valt att betala vid köpet. Är varan inte i skick att kunna säljas på nytt blir du skyldig att ersätta Housebox för dess minskade värde. Prisavdraget kan uppgå till varans pris.

Ångerblankett finns dessutom på Konsumentsverkets hemsida om man vill använda sig utav den: http://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett

Om du vill reklamera en vara kontakta alltid vår kundtjänst på info@housebox.se. När du kontaktar oss vill vi att du uppger ditt ordernummer, vilken vara det gäller och vad felet på varan är. Har du möjlighet att ta ett kort på produkten så bifoga gärna detta. Reklamationsrätten gäller produktionsfel av vara och inte fel orsakade av normalt slitage eller föråldrande av produkt. En reklamation skall göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts. Du har enligt svensk lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet. I de fall Housebox inte kan åtgärda felet återbetalas beloppet för varan. Beloppet kommer då återbetalas på samma sätt som valt att betala varan med, senast inom 14 dagar från det att reklamationen mottagits.

 

Housebox skall inte hållas ansvarig för brott mot de villkor som orsakats av omständigheter utanför vår kontroll, inklusive, men inte begränsat till, explosioner, brand, blixtnedslag, hårt väder, krig, översvämning eller arbetskonflikt (oavsett om det omfattar våra anställda eller inte).

 

Housebox förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa villkor när som helst i tiden. Alla ändringar av dessa villkor kommer att publiceras på Webbplatsen. Ändringar gäller från det att kunden har accepterat villkoren (i samband med ett nytt köp).

 

Vid eventuellt tvist försöker Housebox lösa tvisten i samförstånd med konsumenten. Om tvist ej kan lösas i samförstånd med Housebox kundservice, kan du som kund vända dig till Allmänna reklamationsnämnden som du hittar mer info om på www.arn.se. Housebox åtar sig att frivilligt följa eventuella beslut från ARN (Allmänna reklamationsnämnden).

Europiska kommissionens onlineplattform för tvistlösning, ODR, http://www.odreurope.com/.

Följ oss på instagram

Vårt nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och ta del av när vi får in nya produkter, kommande kampanjer, inspirerande artiklar och bilder. Du får också 15% rabatt på ditt första köp. OBS! gäller enbart på produkter till ordinarie pris EJ på redan prissänkta varor!